tisdag 7 februari 2017

När jante sätter stopp

Det finns många i mina skrivarkretsar som håller skrivkurser. Faktum är att en och annan har börjat göra sig ett namn inom området. Det är dem väl unt. De gör det BRA!

Dessvärre har detta satt stopp för mina egna drömmar att göra detsamma. 
Varför ska jag, när de gör det så bra?
Varför ska jag konkurrera med dem?

Men nu har jag kommit på andra tankar. Jag ska inte låta  mig hindras i något jag vill göra, bara för att andra gör samma sak. I så fall skulle jag ju heller inte skriva och ut böcker, eller måla och ställa ut mina tavlor. Snacka om konkurrens i den branschen. 
Vi är alla unika. Vi har alla våra egna sätt att göra saker.
Därför har jag nu bestämt mig. Jag kommer att hålla en skrivkurs. Min älskade lilla sommarstuga som är min kombinerade skrivlya och ateljé, kommer att bli kurslokal. En fantastisk plats, med vätterutsikt på framsidan och trollskogen på baksidan.

Så här kommer det att stå på min reklamblad:


Drömmer du om att skriva en bok, men vet inte hur man gör?

Gå då en kurs för tips och inspiration!

Malin K Eriksson är författare och konstnär. Hon är också utbildad pedagog med många års erfarenhet av undervisning. I juni håller hon en intensiv kurs i sin kombinerade ateljé och skrivarlya i Trånghalla, Bankeryd. Lördagen den 10/6, 9.30-17 (ca)

Program
9.30-10        Välkomstfika med genomgång av dagens program
10-11           Hur bygger man egentligen en berättelse? Vi går igenom hur dramaturgin byggs upp för att fånga och hålla läsarnas intresse och har skrivövningar kring detta.
11.30-12.30 Hur skapar man karaktärer och miljöer som är intressanta och trovärdiga?    Teori och skrivövningar.
12.30.13.15 Lunch
13.15-14      Vi skapar vår huvudkaraktär och platsen för vår berättelse, inspirerade av olika bilder
14-15.30 Skrivtid
15.30- 16     Fika
16-17           Textuppläsning och respons

Kostnad: 995 kronor inkl. fika och lunch, minst fem deltagare

Anmälan och frågor till kursledaren Malin K Eriksson:0708-91 02 76 el.  info@bankerydbok.se

                                                             
                                                                      Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar