söndag 29 januari 2017

En barnledig helg var allt som behövdes

Jag hade verkligen bestämt mig för att satsa på mitt kommunala arbete och vara nöjd med det. Alla tankar på att bygga en egen verksamhet skulle få vila. Så var min tanke.
Två dagar utan barn  (för första gången på tre veckor) och så vansinnigt trött att jag nästan bokstavligen har sovit bort tiden, har tydligen gett min hjärna fritt utrymme att börja tänka annorlunda.
Därför sitter jag nu här och formulerar utskick  till länets PRO-föreningar. Vad det gäller håller jag lite för mig själv tills vidare.
Jag har även tagit tag i att skicka bilder av min konst till ett galleri i Alingsås som är lite intresserade av det jag gör och eventuellt låter mig ställa ut där nästa år. Jag har varit för trött för att komma mig för att göra det tidigare, men idag gjorde jag ett ryck. Nu blir det spännande att se vad de ger för respons.
Förutom att sova har jag också åkt till Österängens konsthall. Där har jag hämtat hem porträtt i svartvitt som jag har målat på en gammal plastmatta. De har hängt där på en samlingsutställning sedan i början av december.
Det är intressant med just dem, för jag fick av en bekant höra att de påminde om gamla fresker som hittades i Pompeij. Det är en serie med tre porträtt och jag är så barnsligt förtjust i dem alla tre och gläder mig åt att åter ha dem på plats i mitt eget hem. De blir som vänner;)

Fotot är från den första advent, ifall någon undrar över julstämningen i bilden:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar