lördag 14 januari 2017

Att kombinera jobb och familjeliv



Jag tycker om när jag kan kombinera mitt "jobb" med saker som är roliga för oss som familj.
Den här helgen lyckades jag med det.
Jag skulle åka till Norrköping och hänga konst på My Art Factory, ett nyöppnat galleri, samt medverka en stund på vernissage. Eftersom jag inte kunde byta helg med pappan var jag tvungen att ta med barnen. 
Det råkar vara så att jag har en hel del kompisar i Norrköping, så vi övernattade där. Kompisen har två pojkar i samma ålder som mina och de har träffats några gånger förr, men det var ett par år sedan nu. Ändå dröjde det inte länge förrän de hade riktigt roligt tillsammans. Jag och mina vän Maija kunde ha våra härliga givande samtal precis som förr. Det kändes varmt i hjärtat att vi har återtagit kontakten med varandra efter den här lite längre pausen, både för min och barnens skull.
Utställningen blev också väldigt fin och lyckad. Galleriet ligger i det gamla, mysiga området i Norrköping. Mina "konstgardiner" gjorde sig väldigt bra där tycker jag. Det gladde mig att jag fick en del positiv respons.
Har ni vägarna förbi tycker jag att ni ska göra ett besök där. Väl värt det!
Hemma har jag nu dragit igång ett projekt ommöblering som jag redan ångrar. Jag önskar er en trevlig och lugnare kväll än jag har:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar