måndag 1 februari 2016

Litteraturfest, skrivkurs och konstutställning

Den här veckan blir intensiv och rolig.

På lördag ska jag medverka på SmåLit i Jönköping, som är en nyarrangerad litterär "happening", med såväl förlag som enskilda författare som ställer ut, samt författare som föreläser och intervjuas på olika scener. Jag kommer självklart att ställa ut, menkommer också att intervjuas på scen av kulturredaktören på Jönköpings-Posten. Det ska bli spännande. Det är första gången det anordnas som sagt, och därmed omöjligt att veta vilka förväntningar man ska ha.

På söndagen är det sedan dags för min skrivkurs. Det är inte så väldigt många anmälda, men jag har bestämt att köra med dem som kommer, oavsett hur många det blir. Temat för den första träffen är gestaltning. Det kan man inte prata om och träna på tillräckligt mycket. Det finns många aspekter att fundera på kring det. I ett annat blogginlägg kan jag berätta vad det handlar om, för er som inte riktigt vet.

Nu i veckan kommer jag också att debutera som "konstnär". Det blir inget stort och flådigt, men i all enkelhet kommer jag att hänga några tavlor på en av Jönköpings mysigaste restauranger. Det känns Stort!

Jag har visat upp flera bilder för mina vänner på facebook och de säger att de gillar det. Så klart. Man litar inte så mycket på beröm från folk man känner. Däremot har jag även lagt ut mina folkdansinspirerade bilder på en fb-grupp för folkmusik. När jag får positiv respons även där, från helt okända människor, då känns det som om det är nåt jag kan ta till mig. Det de säger att de gillar, är att jag lyckas fånga rörelsen i dansen. Min stil är lite annorlunda, jag målar inte för att vara exakt bildlik, vilket i sig kanske skapar en viss känsla.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar