lördag 30 januari 2016

Fördelen med att vara singel



Så här sitter jag flera gånger om dagen numera. Förutom mitt manus som ligger och dräller överallt för att redigeras, har jag även färg, pennor och papper framme hela tiden. På så vis kan jag sätta mig ner och dra några streck med penseln,när än lusten faller på. Det är en av fördelarna med att vara singel. Jag behöver inte anpassa mitt liv efter någon annans behov, som t ex av att ha ett rent och välstädat köksbord;)

I huvudet har jag inte så mycket mer än färg, form och ännu mer färg. Samt mina kära romankaraktärer förstås. De passar på att tala till mig när jag nästan meditativt sitter med penseln i hand. Det är fantastiskt så bra de samarbetar, mina två passioner.

Barnen har fått sitt idag också, även om den första aktiviteten varken föll dem eller deras två kompisar på läppen. Vi var inne i Jönköping på Den stora Lekdagen, där man bl a kunde se den här fantastiska föreställningen. Eller ett smakprov på den, rättare sagt. Det är en grupp från Paris, som om ett år kommer att ha premiär. Man kan ju fundera på hur duktiga de kommer att bli till dess, när de är så här pass bra redan nu. Som sagt. Tummen upp från mig, men tummen ner från barnen.






Som tur var hann de leka med sitt eget också!
Precis som jag hann leka med mitt;)

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar