onsdag 28 oktober 2015

Ingen tv-medverkan den här gången

Jag har berättat att jag tidigare i höstas fick frågan från en tv-redaktion om jag ville medverka och prata om panikångest. Det skulle bli en torsdag vilket passar mig bra då jag jobbar med mitt företag då och är fri att själv disponera tiden. 

Förra veckan ringde de och undrade om det gick bra att ev komma tisdagen den tredje november istället eftersom en annan medverkande bara kunde då. Det visade sig att de står för inkomstbortfall, vilket gjorde att det kunde funka, även om jag arbetar kommunalt på tisdagar. Problemet var att barnen har en konsert i skolan just den dagen, vilket gjorde att jag inte ville ta med dem till Stockholm, utan låta dem gå till skolan. Därför har jag slagit knut på hjärnan för att försöka hitta någon som kan hjälpa mig med dem. Det brukar lösa sig, men stresspåslaget är stort.

Jag skulle fått besked igår om hur det blev, men fick vänta till idag då redaktören var sjuk.

Så hur blir det då?

Ingenting. Inte den här gången. De fick inte ihop det med den andra gästen. Däremot undrade de om de i framtiden fick höra av sig igen. Självklart får de det. Ämnet är viktigt. 

Men. Ändå.

Jag begriper ju att det kan bli så här, det som trots det stör mig lite är att jag fick besked med så kort varsel. Jag bor 35 mil bort från Stockholm, är ensam med två barn. Jag behöver viss framförhållning, vilket jag har framfört varje gång jag pratat med dem. Visst hade jag kunnat låta bli att fundera över barnen tills jag säkert visste, men hur skulle jag då ha hunnit fixa med det? Och om jag hade behövt ordna vikarie till mitt jobb, hur skulle jag då gjort med så kort varsel?

Vad gäller medverkan i rena nyhetsprogram begriper jag ju att det är snabba bud som gäller, men annars tycker jag att det borde gå att planera bättre. Eller så utgår redaktionen från att alla gäster bor i Stockholm..? Då är man ju mer flexibel.

Nåväl. Jag lägger det hela i högen bland projekt som det inte blivit något av. Det är ingen skräphög utan det kan gott och väl plockas fram vid annat tillfälle. Kanske omständigheterna den gången till och med är bättre. 

Det gäller att tänka positivt🎉

2 kommentarer:

  1. såklart trist, både fysiska och mentala förberedelser, fråga om du kan skicka dem en faktura för nedlagd tid ;-)
    annars använd det som stoff i kommande roman, så brukar jag göra med nesligheter och andra aber som händer :-)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera