tisdag 22 september 2015

vill inte kvävas på kuppen

Imorgon drar jag till Göteborg och Bokmässan!

När jag väl är på plats kommer det säkert att bli jättebra, men det är så mycket fix innan att jag blir lite lätt stressad. Fel. Helstressad. Det mesta jobbet är att få ihop det med barnen. Deras pappa finns inte med i bilden på så sätt att de kan vara där hela tiden. Istället kommer min mamma åkande 11 mil några dagar, min syster rycker in en natt och slutligen tar pappan dem lördag-söndag. Barnen tycker det ska bli roligt med både mormor och moster. Själv blir jag alltså stressad. Jag måste förbereda kläder och packning i förväg till allt detta.

Jag kan bli avundsjuk på andra som så mycket smidigare kan ägna sig åt det de brinner för. Kanske jag når dit jag också en dag. Till dess kämpar jag på. Pusslar och trixar. Försöker få till det så barnen inte drabbas men att jag heller inte kvävs på kuppen.

Jag hoppas bokmässan kommer att vara värd allt slit. Det vet jag dock först på söndag kväll. Till dess kan jag leva på hoppet. Tron, hoppet och kärleken:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar