torsdag 10 september 2015

Tro hopp och kärlek del 2


Egentligen borde jag väl ha skrivit det här inlägget i tisdags, direkt efter programmet. Men med barn som ska läggas och därefter en massa snack på chatten med de andra medverkande tjejerna, hann det bli för sent. Sen har jag haft intensivt på jobbet, och .... Ja, inte hunnit.

 Men nu. Nu ska jag försöka reflektera lite över senaste avsnittet.

 Jag har varit rätt nervös inför det här avsnittet. Anledningen till det är att jag grät under halva gudstjänsten. Det bara kom. Hela tiden kände jag kameran i fejset på mig och förstod att det skulle komma frågor om det efteråt. Mycket riktigt. Jag hann inte ens gå till kaffet innan de högg mig och sa att de ville ha en synk om det. Då svamlade jag om nåt, vet knappt om vad. När nu ingenting alls av detta kom med, har det ju varit helt onödigt att oroa sig. Kanske en lärdom för livet i övrigt också: oroa dig inte för eventuella problem som kan uppstå!


 Hur som helst.

 Det blir allt tydligare hur producenten, Mathias, valt att fokusera på vissa bitar och utelämna andra. För vår del, vi som träffade David, kom det t ex att handla nästan bara om detta med barn. Hur han ser på att vi har barn och förhållanden sen tidigare. Jag vidrörde också det i min dejt med honom, det är ett viktigt ämne, men det var långt ifrån det enda vi pratade om. Vi pratade om vad han förväntar sig för engagemang i församlingen av en fru … och om varför jag har en ganska negativ bild av kristna människor i mina romaner … Samt att han inte tycker så mycket om att bara sitta och äta när han dejtar, att han hellre pysslar med något. Jag berättade också något väldigt personligt för honom, en svår sak, som fick mig att börja gråta. En stor eloge för Mathias som genast sa att det inte skulle komma med, och som också höll det. Då fick jag förtroende för honom och tänkte att de vill göra ett seriöst program,

Mer om känslorna för David..,, Jag minns att jag var väldigt medveten om att detta verkligen inte bara var ett val för David, utan minst lika mycket för mig. För så är det hu i kärlek; It takes Two to tango😜 

I morgon ska jag till Stockholm. Då ska jag passa på att hälsa på Mathias, producenten. Det ska bli riktigt kul. Samtidigt ska jag visst få tjuvkika lite på kommande avsnitt....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar