lördag 19 september 2015

Tappar vi ungdomarnas intresse?

Vi har fått ett nytt fint bibliotek i Bankeryd. De har börjat ha lördagsöppet och kommer att ha en hel del program för barn. Idag gick jag och min sexåring och såg en härlig föreställning som heter Jag och min lilla cykel. Den var för barn upp till åtta år, men det var mest mycket yngre barn där.

Det fick mig att fundera. Är föräldrar till lite äldre barn inte intresserade av att ta med barnen eller är de helt enkelt inte vana vid utbudet?

Det finns rätt mycket kultur för barn mellan 3-6 år. Det är fantastiskt!!!

Men vad finns det för barn som är äldre? Inte så mycket där jag bor iallafall. Finns det inte därmed en stor risk att vi tappar ungdomars intresse för kultur innan de är gamla nog att ta del av vuxenutbudet?

Jag önskar verkligen att någon satsar även på den åldersgruppen för jag vill fortsätta kunna erbjuda mina barn teaterupplevelser även när de blir äldre.

Kanske det blir Du som gör det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar