torsdag 17 september 2015

om jag ser Mark ska jag säga hej

Idag har jag signerat igen. Det har känts trögt. Visserligen har jag sålt en del och som vanligt haft givande samtal med kända och okända människor, men jag är lite less på att sälja. Jag vet att det är ett nödvändigt ont för att nå ut, men kul är det inte. Ju mer jag pratar om böckerna destu tråkigare känns de. Åtminstone i mina öron. Dessutom har jag idag haft sån skrivlust. Faktum är att jag skrev ett par sidor i smyg.,,.

Det bådar inte gott inför bokmässan nästa vecka. Fyra dagar, 10 timmar om dagen. Vågar inte tänka på i vilket skick jag kommer att vara söndag kväll.

Men en hel del trevligheter blir det ju också förstås. Mingel med folk jag mest känner från olika författarfotum på FB, fest med vänner på Park hotell  där alla kändisar går. Förra året drack jag lite för mycket vin när jag var där minns jag och hade lite väl roligt. Det ska jag undvika i år. Måste ju orka jobba.

Kanske jag stöter på Mark Levengood i vimlet. Då ska jag heja och hälsa från Kalle Frågvis som faktiskt gav honom en puss mitt på munnen när de sågs. Tänk om en annan hade gjort det🎉

Ska ni gå på bokmässan?

Måste till slut bjuda på dagens bästa:

"jag känner igen dig? Har du varit med i Babel?" 
"Nej. i Tro hopp och kärlek".

Inte Riiiktigt samma genre:)) eller status heller för den delen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar