onsdag 30 september 2015

lång dags resa mot...

Som ensamstående mamma på heltid är det minsann trixigt att få ihop författarlivet där det inte handlar om själva skrivandet. Nyss hemkommen från bokmässan, som löste sig med hjälp av mor och syster, styr jag idag kosan mot Borlänge (från Jönköping) för att föreläsa på biblioteket. Med barnen i bilen. Vi ska kombinera det hela med övernattning/besök hos min favoritfaster, som även föll barnen i smaken när de träffade henne på morfars 70-årsfest. Jag kommer aldrig att be om ledigt från skolan för utlandssemester, vilket gör att jag med gott samvete offrar en av dagens skoldagar för detta. Men lite trixigt, det är det som sagt. Hoppas det kommer folk och lyssnar så det är värt resan. Det arrangeras av epilepsiföreningen men är en öppen föreläsning. Önska mig lycka till. Och välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar