torsdag 3 september 2015

Jaha. Marknadsföring igen. Orka.

Det är en balansgång, detta att dela med sig av sin glädje över saker som går bra, och risken att folk ska tänka att man bara skryter.

Jag delade mitt blogginlägg om signeringen idag på facebook. En vän till mig kommenterade då: "marknadsföring igen. Orka". Med det antar jag att hon menade att hon var less på mina inlägg som hon bara tyckte var marknadsföring.

Varför kan man inte få vara glad över saker, oavsett om det råkar handla om att folk tycker att det jag gör är bra? Särskilt när så mycket annat i livet är så negativt.

,I mitt facebookflöde är det fullt av diverse uppdateringar om kreativa processer och länkar till diverse tidningsartiklar, radioinslag. Ibland orkar jag inte läsa eller lyssna, men jag gläder mig ändå över mina författarvänners framgångar. Eller musikervänners framgångar.

 Därför tänker jag fortsätta att vara glad. Och berätta om det. På samma sätt som jag delar med mig av min frustration över det som inte går vägen.

Om det är så att någon inte vill läsa, är det bara att strunta i det. Valet är fritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar