lördag 25 juli 2015

Risken finns att jag försöker igen. Och igen.

I måndags var jag i Göteborg och körde ett stand upnummer på 2långgatan comedy club. Det är nästan omöjligt att själv avgöra hur det gick, mer än att det kändes rätt okej.

Som tur är fanns där en tjej som själv brukar uppträda, som jag nu i efterhand har frågat för att få ett litet omdöme. Så här svarade hon:

Jag är ju inget proffs, men några reflektioner jag har är att du skulle kunna göra dina punchlines lite tydligare. Jobba mer med pauser och tempo i ditt berättande. Du hade några riktigt solida skämt som verkligen håller för att bygga vidare på! Ibland kände jag att du tappade publikkontakten, men det är JÄTTEVANLIGT bland nybörjare, och eftersom det här var typ nästan första gången du körde så tycker jag ändå att du hanterade scenen bra!
En sak du gjorde bra var att du inte verkade bli distraherad. Ibland har jag sett folk gå upp och helt komma av sig så fort publiken ger minsta ljud ifrån sig, men det hanterade du bra.
Jag tycker att du var bra! Jag hoppas verkligen att du har lust att komma tillbaka och även att du fortsätter på andra scener, för det mesta som man kunde invända mot i ditt framförande är ju sånt som övas upp genom att man bara kör på. Som sagt, dina skämt var det inget fel på! Jag tror att många blev förvånade att en nästan-pastor som dessutom hade med sig sina barn, skämtade om snusk, så där fick du nog många pluspoäng hos publiken! Du kan absolut fila på fraseringen i skämten och även, som sagt, göra punchlinesen tydligare, men överlag är du riktigt duktig! smile emoticon

Risken finns att jag kommer att testa igen. Och igen. Och igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar