tisdag 14 juli 2015

Nu blir det film också

Nu har jag gjort det igen. Hoppat på något smått galet, bara för att jag inte kan låta bli. Igår var jag i Växjö på casting inför en kortfilm som ska produceras av filmbolaget Laterna Magica film. Jag gjorde det mest för att det är spännande att se hur en sån där casting går till.

Vi var inte många där, de flesta andra var väldigt unga, men det spelade ingen roll för mig. De började med att låta oss alla få framföra en egenvald text. Själv valde jag en av dikterna jag läste på poetry slam och det visade sig tydligt att den gjorde sig mycket bättre som monolog. Jag fick göra den flera gånger utifrån diverse direktiv från regissören i gänget. Bl a skulle jag göra den som något salongsberusad. Det var svårt, men roligt och utmanande.

Därefter fick vi göra improvisationer tillsammans i olika gruppkonstellationer. En gick ut på att vi inte fick använda riktiga ord, utan bara agera med kroppen och prata gibberish. Det blev så himla bra scener i sin enkelhet.

Att få spela teater igen på det här sättet var så längesedan och jag kände att jag levde upp. Tyckte att det var genuint roligt. Tyckte nog att jag gjorde det bättre än när jag höll på med det som ung. Är mer trygg nu. 

Teamet skulle efter castingen diskutera om vi fick vara med och snarast möjligt höra av sig till oss. 

Idag fick jag mejl. De vill gärna att jag medverkar i filmen. Förutom att det blir roligt att vara med i filmen känns det riktigt roligt att få bekräftelse på att jag inte var helt kass under castingen. Visserligen sa 7-årige sonen att "du suger ju inte i alla fall", men att få bekräftelse även från de som "kan", det kändes riktigt roligt. 

Så nu vänner; nu läggs även filmskådis till min lista av erfarenheter!

Ses vi på filmpremiären?

2 kommentarer: