söndag 12 juli 2015

De ständigt förvånade läsarna

Häromdagen träffade jag en av mina bästa vänner. Hon berättade att hon först nu har kommit sig för med att börja läsa min debutroman När minnen får liv.

"Jag är grymt imponerad av dig", sa hon och fortsatte att säga att hon inte hade trott att jag skulle skriva så bra.

Det där är något jag ofta möter. Människor jag känner blir förvånade när de läser mina böcker. Det är som om de inte riktigt tror att jag verkligen är en författare. Att jag kan skriva.

På ett sätt kan det kännas lite sårande. Å andra sidan kan jag tänka som så att deras beröm verkligen är äkta, när det sedan kommer.

Något liknande var det för nån vecka sen när en bekant till mig skrev på FB att hon nu läst Fisken i snön. Hon skrev att hon alltid var nervös när hon läste en bok som nån bekant hade skrivit, för vad skulle hon säga om hon inte gillade den?

Som tur var tyckte hon mycket om min, så hon rekommenderade den varmt och tackade mig för läsupplevelsen. Det värmde!

Jag hoppas att ingen av dem blir besvikna när de läser mina andra böcker. Blir du nyfiken på mina böcker, så hittar du dem på Adlibris genom att klicka på bilderna till vänster.

Ha en trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar