torsdag 18 juni 2015

monterplatsen klar: Bokmässan i Göteborg

Jag har en gång tidigare ställt ut på Bokmässan i Göteborg. Då gjorde jag det tillsammans med ca 30 andra författare, som var med i föreningen Egenutgivarna. Även om det inte blev så dyrt på det viset, gillade jag inte konceptet. Jag vill ha större möjlighet att påverka det hela.

Därför har jag i år bokat en egen monter, den allra minsta och billigaste; en s k budgetmonter. Den är bara 2x2 kvm, men det räcker gott och väl för mig. Min största fasa inför det hela, är ändå att jag måste stå där Helt själv; i fyra dagar. Hur ska jag hinna gå på toaletten? Äta?

Jag håller på och försöker ragga vänner som kan komma och avlösa mig nån liten stund varje dag, för att jag ska kunna få lite paus. Det ser ut som om jag får ihop det, tack och lov.

Idag fick jag min monterplats mejlad till mig. Det ser ut som om jag bara montergranne på ena sidan, och luftigt vid den andra. Det känns bra, för då är det nog smidigare att snabbt smita iväg en sväng, om det behövs. Dessutom kan jag kanske lättare håva in folk till min monter;)

VIlken plats är det då ni måste besöka i september? Jo, A04:64. Dit hittar ni väl alla;) Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar