måndag 22 juni 2015

Expressen och panikångest

Tidigare i våras blev jag intervjuad för Expressens Hälsomagasin om panikångest. Med tanke på att så många kvinnor drabbas av det (visst är det märkligt att det främst drabbas kvinnor... eller kanske inte egentligen), tvekade jag inte en sekund att ställa upp. Jag är inte ensam om att drabbas av panikångest. Tvärtom. Dessutom tror jag att jag har kommit rätt lindrigt undan, i det stora hela.

Jag tror att det är min egen psykiska skörhet som gör att jag väljer att skriva om det jag hittills gjort. Jag tycker om att lyfta fram det som sällan blir sett eller hört. Min nya roman kommer att skilja sig från de andra på det sättet; i den finns ingen ohälsa.

Hur som helst: om något i mitt liv kan hjälpa andra människor, blir jag glad. Det må vara genom det jag skriver i bloggen eller böckerna, eller det som kommer fram i olika intervjuer.

Om min erfarenhet av panikångest kan ni läsa här.

Dela gärna med dig av dina egna erfarenheter, så lär jag mig själv mer också!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar