fredag 12 juni 2015

Andra världar

Det har varit väldigt mycket på gång nu, sista tiden. Födelsedagskalas, skolavslutningar, karnevaler, kattungar och en del halvhemliga grejer. Faktiskt har det varit så mycket att jag knappt hunnit reflektera över att jag imorgon ska åka till Ljungby och delta på Andra världars bokmässa där.

Nu börjar jag känna att det ska bli roligt. Förut fanns den där mässan bara som ett stressande spöke i mitt medvetande - "åh, nej, inte det också" - men nu ser jag mycket fram emot det.

De flesta utställarna på den mässan skriver fantasy eller sci/fi. Min huvudgenre är ju inte alls det, men min ungdomsroman Kyrkan brinner passar väl ändå rätt bra in, genom att den handlar om en flicka som hamnar i 1500-talet genom ett datorspel.

Hur som helst, jag känner flera av utställarna. En del har jag träffat förr på mässan, andra har jag hittills bara sett på olika forum på FB. Det är alltid spännande att träffa människor i verkliga livet, som man hittills bara pratat med på det sättet. Men väldigt roligt.

 Mässan sker i samarbete med berättarfestivalen, och om jag har tur, kommer jag att hinna se och höra lite av det övriga utbudet också.

Har du varit där någon gång? Om inte, passa på den här gången, och kom och hälsa på mig samtidigt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar